سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت \سینا گستر پیشرفته

نظر

ضدعفونی؛ روش‌های قدیمی یا استفاده از دستگاه نوکواسپری(Nocospray)؟

 

هر روز با محیط‌ها و اجسام گوناگونی در تماس هستیم که در معرض انواع آلودگی‌های میکروبی هستند به همین دلیل بدن ما متأثر از این آلودگی‌هاست. این مسئله در مراکز بهداشتی و درمانی، مانند بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، مطب‌های دندان ‌پزشکی و … مهم‌تر و حساس‌تر نیز هست.

در این مقاله دستگاهی را به شما معرفی کنیم که کاربرد زیادی در مراکز بهداشتی و درمانی دارد و با وجود این دستگاه دیگر نگران آلودگی‌هایی که در این مکان‌ها بوجود می‌آید نخواهیم بود. این دستگاه ضدعفونی کننده دستگاه نوکو اسپری(Nocospray) نام دارد. اما قبل از معرفی این دستگاه کاربردی، به عفونت های بیمارستانی می‌پردازیم و آماری از میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری های ناشی از آنها ارائه می‌کنیم.

 

عفونت‌های بیمارستانی

عفونت های بیمارستانی (HAI) در مراکز بهداشتی درمانی، مانند بیمارستان ها، درمانگاه ها، کلینیک های پزشکی و دندانپزشکی ها بسیار شایع هستند و علت آن بیشتر حضور و رفت و آمد بیمارانی است که به انواع بیماری ها مبتلا هستند. این عفونت ها غیر از سایر بیمارانی که به این مراکز مراجعه می‌کنند برای پزشکان، پرستاران و سایر پرسنل نیز بسیار خطرناک خواهند بود.

بعضی از باکتری‌ها وقتی در شرایط نامساعد محیطی از جمله کمبود مواد غذایی (مانند منابع کربن و ازت)، محیط خشک و دمای بالا قرار می‌گیرند به دور خود دیواره ضخیمی می‌سازند که به آن اسپور باکتری گفته می‌شود. باکتری‌های تشکیل دهنده اسپور به سختی از مناطق آلوده پاک می‌شوند که این موضوع منجر به شیوع و عود کردن بیماری ها می‌شود. با توجه به توضیحاتی که ارائه شد ضدعفونی هوا، ضدعفونی سطوح و همینطور ضدعفونی ابزارها و تجهیزات پزشکی اهیمت پیدا می‌کند.

 

نرخ مرگ و میر بر اثر عفونت‌های بیمارستانی

افزایش نرخ عفونت های بیمارستانی به پیامدهای منفی برای بیماران مانند طولانی تر شدن طول درمان، ابتلا به بیماری جدید در زمان بستری و در بدترین حالت به مرگ منجر می‌شود. براساس مطالعه ای که در آمریکا انجام شد، 99 هزار نفر هر سال در اثر بیماری‌های عفونی فوت می‌کنند. در این مطالعه مشخص شد که بسیاری از این عفونت‌ ها حداقل به یک آنتی بیوتیک مقاوم هستند. باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک 16.6 میلیارد دلار تا 26 میلیارد دلار در سال هزینه اضافی برای سیستم مراقبت‌های بهداشتی ایجاد می‌کنند.

 

روش‌های سنتی ضدعفونی یا راه‌ حل جدید

امروزه رایج‌ترین روش برای ضدعفونی فضا (منشور از فضا، محیط و سطوح است) روش سنتی است. در این حالت از مواد سفید کننده، ضدعفونی کننده، دستمال و میکروفیبر استفاده می‌شود. توانایی پرسنل برای تمیز کردن سطوح محدود است زیرا همه میکروب‌ها قابل مشاهده نیستند و البته که محدودیت زمانی هم همیشه مشکل ساز است.

 

با استفاده از یک سیستم ضد عفونی مانند Nocospray علاوه بر ضدعفونی منظم، اثبات شده که شیوع پاتوژن‌ها کنترل و حتی کاهش نیز پیدا می‌کند. نتیجه این کار صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌های مالی و بهداشتی است.

 

سیستم Nocospray یک راه حل موثر، مقرون به صرفه و آسان به موسساتی مانند بیمارستان ها، مراکز مراقبت و مدارس ارائه می‌دهد که امکان جبران خطاهای انسانی و محدودیت‌های زمانی را دارد و با استفاده از آن می‌توانید از ضدعفونی کامل یک فضا مطمئن باشید.

الان زمان آن است که در مورد نوکواسپری (Nocospray) توضیح کاملی ارائه کنیم تا با این روش جدید ضدعفونی بیشتر آسنا شوید.

 

نوکواسپری (Nocospray) چیست؟

Nocospray  یک دستگاه ضدعفونی قابل حمل و با کاربری آسان است که از شیوع بیماری و پاتوژن‌های کشنده جلوگیری می‌کند. این دستگاه یک سیستم ضد عفونی کالیبره شده است که از دو بخش زیر تشکیل شده است:

1-       دستگاه Nocospray

2-       محلول ضدعفونی کننده

محلول ضدعفونی کننده، داخل دستگاه Nocospray قرار می‌گیرد. وظیفه تنظیم دوز و غلظت محلول بر عهده دستگاه است. مکانیسم کار این دستگاه به این صورت است که محلول ضدعفونی کننده در فضا اسپری می‌شود و بر روی سطوح مختلف از جمله کف، تمامی سطوح تجهیزات، بخش های از دستگاه‌ها و تجهیزات که کاربر انسان امکان دسترسی به آن را ندارد را به خوبی ضدعفونی می‌کند.

این دستگاه می‌تواند عوامل بیماری زای خطرناک را که در بیمارستان‌ها معمول است، از بین ببرد. مقدارمحلولمورد نیاز برای ضدعفونی کردن به ابعاد اتاق و نوع پاتوژن موجود در آن بستگی دارد. کار با این دستگاه بسیار آسان است تنها کافی است محلول را در دستگاه قرار دهید و نیازی به رقیق‌سازی و اندازه‌گیری ندارد.

 این دستگاه در کشور کانادا ساخته شده است و همانطور هم که گفتیم در کاهش هزینه های مالی ناشی از ضدعفونی سیستم درمان، بسیار موثر است. این دستگاه در ایران از طریق شرکت‌های وارد کننده تجهیزات پزشکی در دسترس است و برای خرید دستگاه نوکواسپری می‌توانید با شرکت‌های واردکننده نظیر سینا گستر پیشرفته تماس بگیرید.

ما در بین جستجوهایی که داشتیم با شرکت "سینا گستر پیشرفته" آشنا شدیم که از برترین شرکت‌ها در زمینه واردات مواد ضدعفونی سطوح، ضدعفونی کف، ضدعفونی تجهیزات و دستگاه ها بسیار مطرح است.

دستگاه نوکو اسپری(Nocospray) را که شرکت سینا گستر پیشرفته واردکننده آن است و در این مقاله در مورد آن صحبت کردیم، می‌توانید از این شرکت تهیه کنید. قیمت دستگاه های ضدعفونی کننده در شرکت های مختلف با هم متفاوت است پس اگر قصد خرید دستگاه ضدعفونی سطوح را دارید و یا مایل به خرید دستگاه ضدعفونی محیط هستید و یا از آن بهتر به دنبال دستگاهی برای ضدعفونی کردن تجهیزات و دستگاه های مرکز درمانی خود هستید، با کارشناسان این شرکت تماس بگیرد تا راهنمای شما در بهترین و به صرفه ترین خرید باشند.

 شرکت "سینا گستر پیشرفته" جزو آن دسته از وارد کننده با سابقه تجهیزات پزشکی است که با خیال راحت می‌توانید این دستگاه را از آن‌ها تهیه کنید و از خدمات این شرکت بهره مند شوید باشید.