سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کنکور بالاخره کی حذف می شود ؟

نظر

 

کنکور بالاخره کی حذف می شود ؟ 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس ناگزیر به تمدید زمان اجرایی شدن قانون سنجش و پذیرش است، گفت: قانون حذف کنکور در حال حاضر قابلیت اجرا ندارد.

سید جواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با  خانه ملت با بیان اینکه تاکنون مدل جایگزینی برای     کنکور طراحی نشده است، گفت:کنکور98 مانند سال‌های گذشته اجرا می‌شود؛ اگرچه مجلس برای حذف کنکور قانونی تصویب کرده اما افراد مسئول به وظایف خود در این زمینه عمل نکرده‌اند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر قانون حذف کنکور قابلیت اجرا ندارد؛ مدل جایگزینی برای حذف کنکور تا به امروز تعریف نشده است و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در این زمینه در حال بررسی‌های لازم است اما هنوز گزارشی به کمیسیون آموزش ارائه نشده است.

مطالب و نکات کنکوری 98

وی بیان کرد: به دلیل فراهم نشدن شرایط، کنکور با روال سابق برگزار می‌شود؛ مجلس ناگزیر به تمدید زمان اجرایی شدن قانون سنجش و پذیرش است چراکه وزارت علوم و آموزش و پرورش به مسئولیت خود در زمینه یعنی فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای اجرایی کردن قانون عمل نکرده‌اند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس اظهار کرد: دو وزارتخانه متولی اجرای قانون حذف کنکور آمادگی لازم را ندارند؛ حذف کنکور نیازمند فراهم کردن شرایط مانند برگزاری آزمون استاندارد، قرنطینه و… است.

دانلود جزوات کنکور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: کمیسیون در حال بررسی است تا بتواند به سازوکار جدیدی در این زمینه دست یابد؛ کمیسیون آموزش در انتطار نتیجه مطالعات مرکز پژوهش‌ها است تا براساس این گزارش و بررسی‌های صورت گرفته تصمیم جدیدی در این زمینه اتخاذ کند./سایت دانشجوفا